0-ATPL

0-ATPL

Szkolenie modułowe od zera do ATPL Frozen

FNAaviation oferuje kandydatom, bez wcześniejszego doświadczenia w lataniu, kompleksowe szkolenie do uzyskania uprawnień pilota zawodowego + ATPL Frozen. Szkolenie trwa około 14 do 18 miesięcy, czyli od zera do momentu, w którym uzyskają wszystkie niezbędne wymagania, aby dołączyć do linii lotniczych jako pierwszy oficer .

Pierwszy etap – Licencja pilota turystycznego

Licencja pilota turystycznego PPL

Celem szkolenia PPL jest nauczenie przyszłego pilota bezpiecznego i optymalnego lotu w dzień zgodnie z przepisami dotyczącymi lotów z widocznością (VFR).

Czas trwania kursu

Pełny czas trwania kursu obejmuje od 6 do 8 tygodni.

Wymagania wstępne

    • Minimalny wiek: w dniu pierwszego samodzielnego lotu kandydat ubiegający się o licencję musi mieć ukończone 16 lat. Aby uzyskać licencję, musi mieć ukończone 17 lat.
    • Zaświadczenie lekarskie: kandydat ubiegający się o licencję pilota turystycznego PPL (A) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2.
    • Minimalne wykształcenie: ponadpodstawowe lub równoważne.

Przygotowanie naziemne pilota obejmuje:

    • Prawo lotnicze
    • Ogólna wiedza o samolocie
    • Osiągi i planowanie lotu
    • Człowiek – możliwości i ograniczenia
    • Meteorologia
    • Nawigacja
    • Procedury Operacyjne
    • Zasady lotu
    • łączność

Przygotowanie naziemne zakończone jest 9 egzaminami.

Szkolenie teoretyczne do licencji PPL (A) obejmuje 100 godzin wykładów. Dostępna jest także forma szkolenia na platformie e-learning.

Szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) składa się z:

Co najmniej 45 godzin całkowitego czasu lotu, w tym:

    • Co najmniej 35 godzin szkolenia z instruktorem
    • Co najmniej 10 godzin samodzielnego lotu.

Szkolenie praktyczne do licencji PPL można rozpocząć jeszcze w trakcie pracy nad egzaminami teoretycznymi.

Przed każdym nowym etapem szkolenia praktycznego będą dostępne instrukcje naziemne, które przygotują Cię do tego etapu (np. Przed nawigacją).

Drugi etap -teoria ATPL

W FNaviation doceniamy Twój czas i rozumiemy, że podczas nauki do egzaminów teoretycznych ATPL możesz preferować naukę na odległość. Dlatego oferujemy Ci udział w zajęciach e-learning prowadzonych z przez jednego z naszych partnerów, gdzie wszystkie 650 godzin zajęć teoretycznych odbywać się za pośrednictwem systemu szkoleń online, prezentacji, filmów, lekcji na żywo i forów. Dzięki temu możesz robić postępy we własnym tempie.
Przygotowanie naziemne pilota do egzaminów ATPL obejmuje:
    • Prawo lotnicze
    • Płatowiec, instalacje, zespoły napędowe
    • Wyposażenie pokładowe, elektronika
    • Masa i wyważenie
    • Osiągi
    • Planowanie i monitorowanie lotu
    • Człowiek – możliwości i ograniczenia
    • Meteorologia
    • Nawigacja
    • Radionawigacja
    • Procedury operacyjne
    • Zasady lotu
    • Łączność VFR
    • Łączność IFR

Trzeci etap – Szkolenie nocne VFR

Szkolenie to obejmuje 5 godzin latania w nocy. Pozwoli ci to latać według VFR w porze nocnej.

    • 3 godziny nauki naziemnej
    • 5 godzin szkolenia praktycznego

Czwarty etap – Budowanie nalotu

Pilot będzie zobowiązany do kontynuowania budowania nalotu w celu zdobycia doświadczenia lotniczego wymaganego do uzyskania uprawnienia na wiele silników, uprawnienia do wykonywania lotów według wskazań przyrządów i licencji pilota zawodowego. Nalot budowany jako dowódca statku powietrznego PIC ma na celu rozwinięcie obecnych umiejętności lotniczych a także, pomóc w nauce nowych.

Piąty etap – Szkolenie na samolocie dwusilnikowym MEP(L)

Uprawnienie na samolot wielosilnikowy umożliwi pilotowi wykonywanie lotów na samolocie dwusilnikowym zgodnie z przepisami lotu z widocznością (VFR).
Przygotowanie naziemne przygotuje pilota szkolonego do latania samolotem dwusilnikowym z uwzględnieniem zmian w jego zachowaniu, aerodynamika itp. Szkolenie na samolocie dwusilnikowym obejmuje:
    • 7 godzin przygotowania naziemnego
    • 6 godzin szkolenia praktycznego na samolocie dwusilnikowym

Wymagania wstępne do szkolenia:

    • 70 godzin nalotu w postaci dowódcy statku powietrznego PIC

Szósty etap – Szkolenie IR

Celem szkolenia jest przygotowanie pilotów posiadających uprawnienia PPL(A) lub CPL(A) uzyskanie uprawnień do wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IR). Pozwoli im to na wykonywanie lotów w warunkach meteorologicznych dozwolonych dla lotów według wskazań przyrządów.

Szkolenie modułowe IR składa się ze szkolenia w locie na samolotach jednosilnikowych C172 dla uprawnień IR/SE oraz szkolenia w locie na samolotach dwusilnikowych Piper Seneca dla uprawnień IR/ME.

Czas trwania szkolenia:

    • Około 4-6 tygodni.

Wymagania wstępne:

    • Posiadać aktualną licencję lotniczą, PPL lub CPL
    • Posiadać szkolenie nocne VFR
    • Posiadanie aktualnej klasy medycznej 1.
    • Zdane egzaminy ATPL.
    • Wymagane przynajmniej 50 godzin PIC

Szkolenie IR składa się z:

  • 15 godzin szkolenia w locie na C172
  • 35 godzin szkolenia w symulatorze
  • 5 godzin szkolenia na Piper Seneca

Po ich ukończeniu na zadowalającym poziomie student będzie mógł przystąpić do testu umiejętności IR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content