MEP(L) -Uprawnienie na samoloty wielosilnikowe

MEP(L) -Uprawnienie na samoloty wielosilnikowe

Ogólnie

Uprawnienie na klasę wielosilnikową umożliwia pilotowi jednosilnikowemu przejście na samolot dwusilnikowy zgodnie z przepisami lotu z widocznością (VFR).

Wymagania wstępne
    • Kandydaci muszą posiadać ważną licencję PPL (A) lub CPL (A)
    • Badanie medyczne klasy 1 lub 2
    • Wiek 18 lat
    • Co najmniej 70 godzin PIC
szkolenie

Szkolenie MEP (L) składa się z dwóch części – teoretycznej i praktycznej. Zgodnie z przepisami PART-CFL, aby rozpocząć kurs praktyczny, uczeń-pilot musi najpierw ukończyć kurs teoretyczny. Kurs teoretyczny obejmuje 7 godzin zajęć w szkole FNA.

Część praktyczna obejmuje 6 godzin lotu z instruktorem na samolocie Piper Seneca, podczas których będą ćwiczone następujące zadania:

    • sytuacje awaryjne,
    • elementy asymetrycznego ciągu przy niskich prędkościach na jednym pracującym silniku
    • symulowane awarie niektórych systemy samolotów
    • lądowania z jednym działającym silnikiem
    • 2,5 godziny muszą zostać ukończone w normalnych warunkach pracy wielosilnikowej

Należy wykonać 3 i pół godziny według procedur awarii silnika i lotu asymetrycznego

Kurs MEP (L) ważny jest przez 12 miesięcy od daty wystawienia certyfikatu i jest przedłużany w drodze testu w locie z odpowiednim egzaminatorem.

 

Skip to content